Няколко автомобилни компании (в частност, Ford, Mitsubishi и GM) продължават да разработват и да представят на пазара все повече напълно електрически автомобили. На този етап заинтересованите клиенти могат да закупят транспортно средство, абсолютно неизползващо нефтопродукти. Освен това електромобилите не произвеждат замърсяващи вещества. В електромобилите няма даже ауспух. Сега на пазара се представят такива модели като Focus Electric, Mitsubishi iMiEV , Nissan Leaf. Компания “General Motors” може да предложи хибриден автомобил Chevy Volt.
Напълно електрически автомобил може да се купи по цена от 20 000 щатски долара (някои хибриди работят и с електричество и с природен газ, като Volt). Но как те работят, как се зареждат, или какво е нужно да имаме у дома, ако си купим електромобил?
Какво е нужно за обезпечаването на електромобила в дома?
Даниел Грийн от компанията Mitsubishi обяснява, че при покупка на електрически автомобил, купувачът трябва да сключи договор за инспекция на домашната енерго-инсталация или от избрана от автомобилната компания лицензирана енергокомпания, или от избрана самостоятелно от купувача. Ако купувачът не може да посочи лицензирана енергокомпания, дилърът ще го помоли да подпише доброволен договор за отказ от претенции. "Това е необходимо, за да се разбере, че купувачът поема отговорност" - отбелязва Грийн.
Автомобилът може да се зарежда у дома по два начина.
Първият вариант това е обикновена розетка с три контакта, оразмерена минимум на 15 ампера , или розетка на 120 волта. "Всички автомобили се окомплектоват със заряден кабел. Вие просто го включвате в розетката и го зареждате около 22 часа" - казва Грийн.
Първият вариант това е обикновена розетка с три контакта, оразмерена минимум на 15 ампера , или розетка на 120 волта. "Всички автомобили се окомплектоват със заряден кабел. Вие просто го включвате в розетката и го зареждате около 22 часа" - казва Грийн.
Вторият вариант - е покупка на домашна зарядна станция 240 волта. Дилърската мрежа на компанията «Mitsubishi» , а също и другите компании сключват договор за оценка на възможностите на инсталирането на такова устройство в дома. По думите на Грийн за удобство на използването на такава зарядна станция, тя може да се монтира и в гаража.
Макар че за инсталирането на зарядна станция са необходими повече усилия и финансови разходи, преимуществата на този вариант е в икономията на време. Пълното зареждане на автомобила от такава станция е само около седем часа. Освен това, отбелязва Грийн, марката и моделът на електромобила нямат значение, тъй като продължителността на зареждането на електрокарите от розетка или от станция е приблизително еднаква, съответно 22 часа от розетка и 7 часа от зарядна станция.
Мерки за безопасност за зарядна станция на електромобил
По думите на Грийн със зарядната станция трябва да оперираме както с всяко друго електрическо устройство. Най-безопасно е да се намира извън дома на чиста площадка. "За зарядната станция не е опасен дъжда, но тя не бива да се поставя близо до напоителни системи - обяснява Грийн - . Ако все пак тя е монтирана около вентили за напояване, трябва да се спазват мерки за безопасност както с всяко друго електрическо устройство"
Колко километра може да измине "пълният" електромобил?
Колко километра можем да изминем с електромобила, докато му свърши заряда, това е сериозен въпрос. Някои електрокари като Nissan Leaf, могат да изминат едва около 70 километра на едно зареждане. Други, като iMiEV, могат да изминат повече от 160 километра до следващото зареждане.
източник: MNN
превод от : http://www.facepla.net
Няма коментари:
Публикуване на коментар